Szkolenia fryzjerskie – dlaczego warto inwestować w te najlepsze?

szkolenia fryzjerskie

Na rynku mamy naprawdę sporo ofert szkoleniowych. Z roku na rok powstaje coraz więcej akademii szkoleniowych, które proponują nam swoje szkolenia fryzjerskie. Przybywa też szkoleniowców. Mamy wśród nich edukatorów marek, osoby znane z telewizji i programów rozrywkowych oraz osoby, które już wyrobiły sobie markę na rynku. Zapomniałem o fryzjerach freelancerach, którzy również próbują swych sił w szkoleniach.

Skąd się zatem biorą rozbieżności w cenach szkoleń? Przedstawię w tym artykule jeden z czynników.

Marka osobista

To przede wszystkim osoby, które już od dłuższego czasu są na rynku szkoleniowym. Cieszą się zaufaniem klientów i mają za sobą wiele odbytych szkoleń. Dzięki nim mają duże ilości opinii i poleceń, co przekłada się na dalsze zainteresowanie ich osobą.

Można również znaleźć niedrogie szkolenia fryzjerskie z ich udziałem, ale musisz się liczyć z tym, że będą to szkolenia w dużych grupach. To trochę tak jak ze znanymi piosenkarzami, czy zespołami. Mogą zagrać wyłącznie dla Ciebie, ale słono za to zapłacisz.

Szkolenia indywidualne i warsztaty w małych grupach u tych szkoleniowców są dość kosztowne i jest to zrozumiałe. Zaraz, nie do końca zrozumiałe. O ile płacisz za fachową wiedzę i wyciągasz z tych szkoleń dużo do swojej pracy, to jak najbardziej należy się za to adekwatna kwota.

Niestety zdarza się tak, że cena za takie szkolenia fryzjerskie jest wygórowana, bo prowadzi jest „ktoś z TV”. Płacimy za przyjemność oglądanie kogoś znanego przy pracy. Jeszcze gorzej, jeśli płacimy tylko za sam pokaz, po którym nie będziemy wszystkiego pamiętać. Czy rekompensuje nam to, że mamy zdjęcie z gwiazdą i certyfikat uczestnictwa? Owszem, znajdą się tacy, co im to rekompensuje. Pamiętaj tylko, że zdjęcie ze znaną osobą, nie podnosi Twoich umiejętności. Swoją drogą, o certyfikatach na ścianach już pisałem. Znajdziesz artykuł tutaj Certyfikaty na ścianach. Nie ma ładniejszych tapet?

Rzadko się zdarza, ale się zdarza, że mamy też szkolenia fryzjerskie sam na sam. Praca indywidualna pozwala się skupić tylko i wyłącznie na Tobie. Cały czas pracujecie nad Twoimi efektami i doskonalicie Ciebie. Efekty jednego takiego dnia pracy możesz porównać do kilku dni szkoleniowych w grupach. Szkoleniowiec jest przy Tobie cały czas i może szybko wyeliminować Twoje błędy, wskazać drogę do szybszego opanowania trenowanej techniki, co w efekcie prowadzi do pełnego sukcesu. Sam korzystam z takich szkoleń, zarówno biznesowych, jak i dla innych swoich potrzeb.

Weźmy na przykład szkolenia języka obcego, indywidualnie i w grupie. Każdy, kto chodził na zajęcia choćby z angielskiego, wie doskonale ile czasu na każdego uczestnika poświęca prowadzący. Ile ćwiczeń jedna osoba wykona, jeśli prowadzący prowadzi dialog z każdym. Ile więcej skorzystałby uczestnik, jeśli pracowałby sam na sam z prowadzącym? Jak szybko osiągnąłby rezultaty indywidualnie, a jak szybko w grupie?

Kolejny przykład to trener osobisty. Możesz przecież chodzić na siłownie i ćwiczyć samemu, możesz uczestniczyć w treningach grupowych, ale najszybsze efekty uzyskasz z trenerem. On na podstawie swojego doświadczenia i wiedzy, indywidualnie dobierze Ci program treningowy, aby osiągnąć zaplanowane cele i dobierze dietę pod Twoje preferencje żywieniowe, czy Twoje indywidualne zapotrzebowanie na kalorie. Bardzo podobnie wyglądają szkolenia fryzjerskie.

Ile kosztują takie szkolenia?

Szkolenia fryzjerskie w małych grupach, bardziej warsztatowe (swoją drogą najbardziej efektywne, jeśli chodzi o grupowe) to najlepszy wybór. Osoba szkoląca jest w stanie przeznaczyć każdemu z uczestników trochę czasu i nadzorować ich prace. Nie ma na to szans w grupach kilkunastu czy kilkudziesięcioosobowych. Cena takiego szkolenia w małej grupie to koszt od około 500-1000 zł. Składa się na to wiele czynników i ciężko jest określić idealnie przedziały.

Szkolenia indywidualne w zależności od ilości godzin, ilości dni i innych czynników powinny się zaczynać od 1500 zł w górę, nawet do kilku tysięcy zł. Czy to dużo? Jeśli popatrzysz na tę cenę pod innym kątem, to zrozumiesz, że 23% z tej ceny to podatek VAT, kolejne 18% to podatek dochodowy, a jeszcze jest koszt dojazdu i ilość spędzonego czasu.

Przykład

Zobaczmy, ile zarobi szkoleniowiec, jeśli za dzień szkolenia wystawi fakturę na 1000 zł brutto. Kwota netto to 813 zł. Od tego odliczymy dochodowy. Mówimy o szkoleniu w Twoim salonie, więc odliczamy koszt dojazdu. Załóżmy, że jest ok. 200 km w jedną stronę (średnia odległość z centrum Polski do większych miast). Ustalmy, że paliwo to koszt 150 zł. Nie mówiąc też o kosztach zużycia auta. Ma działalność, więc bierze na fakturę. Odliczyć może sobie całą kwotę netto i tylko 50% VATu, więc 122 zł i 14 zł VAT. Zatem zapłaci podatek dochodowy od kwoty 691 zł i zostanie mu (lub jej) 567 zł. Jest to szacunkowe wyliczenie, więc mogą w nim być jakieś drobne błędy czy rozbieżności. Finalnie to góra pieniędzy, prawda?

Załóżmy 8 godzin szkolenia i min 4 godziny na dojazd w dwie strony. Stawka godzinowa za szkolenie fryzjerskie szalenie atrakcyjna. Zajęło tej osobie na Twoje indywidualne szkolenie minimum 12 godzin. Jeśli podzielimy naszą kwotę przez 12, to wyjdzie nam 47 zł za godzinę. To jest cena za tę olbrzymią wiedzę i lata doświadczenia?

Średniej i wyższej klasy salony wyceniają godzinę na pracy na minimum 100-150 zł brutto. Po co więc tracić 12 godzin z dnia, jeśli tyle samo, a nawet więcej można zarobić w salonie? Podróże męczą, musisz być cały czas skupiony na drodze, a potem na szkoleniu. Wieczorem marzysz o odpoczynku. Nie odpowiem, czy można tak pracować codziennie. Jeszcze tego nie doświadczyłem. Nie wiem, czy zamierzam, ponieważ ważny jest dla mnie też czas dla rodziny i dla siebie.

Napisałem jak to wygląda, jeśli chodzi o szkolenia fryzjerskie, ale chciałem też zwrócić Waszą uwagę na szkolenie biznesowe, menadżerskie, marketingowe i wszystkie inne, które pozwalają poprawić działanie salonu, czy nauczyć przydatnych umiejętności Twój zespół. Tutaj olbrzymią przewagę nad grupowymi, mają szkolenie indywidualne, konsultacje czy audyty. Pracując tylko nad problemem jednego salonu, w kilka godzin można zdziałać bardzo wiele. Nie wszystko wyjdzie w rozmowie przez telefon, czy w korespondencji mailowej.

Pracując indywidualnie znacznie szybciej znajdujemy przyczyny i problemy, analizujemy je i wdrażamy program naprawczy. Łatwiej jest wytłumaczyć, objaśnić, wskazać drogę, bo dochodzi ten czynnik motywujący. Obok nas siedzi osoba, które mówi nam, co trzeba zrobić, jak trzeba zrobić i jeszcze nam w tym pomoże. Efekty przychodzą dużo szybciej.

Sami często odpuszczamy, przekładamy, tłumaczymy sobie, że nie potrzebujemy pomocy. Praca z kimś powoduje, że chcemy powalczyć i zrobić coś dla swojego biznesu. Czujemy wsparcie, wiele rzeczy staje się jaśniejszych i łatwiejszych do zrealizowania, bo wiemy, że ktoś czuwa nad tym i nam pomoże.

Wiele osób ma dylematy, czy warto wydać tyle pieniędzy, czy to naprawdę mi pomoże? Pozostają na etapie pytań i nic nie robią. Jeszcze inni decydują się na tanie rozwiązania, gdzie efekty przychodzą dłużej lub z czasem rezygnujemy z jakichkolwiek działań. Kończy się frustracją, bo nie ma efektów i pieniędzy.

Dlatego moje kursy online są w kilku wariantach, w zależności od potrzeb i zasobności portfela. W każdym pakiecie jest wsparcie. W najniższych pakietach jest wsparcie na grupie i w indywidualnych wiadomościach, a w najwyższych jest pełne wsparcie z wizytami w salonie i konsultacjami. Druga edycja mojego kursu online “Lepszy salon” powinna ruszyć w okolicach końca lutego/początku marca. Jest to o tyle wygodna forma, że nie musisz nigdzie jeździć, materiały szkoleniowe są na platformie w formie video, więc możesz na dowolnym urządzeniu, kiedy tylko masz czas oglądać, cofać, zatrzymywać, powtarzać, itp. Jeśli chcesz być poinformowana/y o jego starcie i informacjach związanych z kursem, to koniecznie zapisz się na listę oczekujących:

Nieważne jest jakie szkolenie wybierzesz. W każde należy się zaangażować i sumiennie pracować, bo nie będzie efektów. Sam zakup szkolenia nie poprawi wyników w salonie i nie podniesie prestiżu Twojej firmy. Trzeba jeszcze obejrzeć szkolenie i przepracować. Im sumienniej do tego podejdziesz, tym szybciej osiągniesz efekty.

Naprawdę warto się szkolić. Własna edukacja to jeden z elementów budowania marki. Jeśli tylko Cię stać, to namawiam do wyboru szkoleń z górnej półki. Nie chodzi mi wyłącznie o półkę cenową, lecz przede wszystkim o jakościową. Na dobry start, by przekonać Cię, ile daje taka praca jeden na jeden, daję Ci rabat 35% na konsultacje ze mną w Twoim salonie lub na audyt Twojego salonu + plan naprawczy. Promocja na te usługi, będzie ważna do 31 stycznia 2018 roku. Warto więc się pospieszyć. Tutaj masz linki do zakupu:

Konsultacja w Twoim salonie z rabatem 35% lub

Audyt Twojego salonu + plan naprawczy rabat 35%

W razie pytań lub wątpliwości, która opcja jest dla Ciebie lepsza, po prostu napisz.

Mam nadzieję, że przekonałem Cię do inwestowania w szkolenia i uzmysłowiłem, dlaczego tyle kosztują.

Pamiętaj, że służę pomocą. To co? Mam nadzieję, że do zobaczenia?

 

Marcin



 

Koniecznie polub fanpage bloga – https://www.facebook.com/MartinStonePL

Dla tych, którzy jeszcze nie wiedzą, istnieje grupa na FBLepszy salon — wsparcie dla fryzjerów.

Dołącz do niej. Znajdziesz tam mnóstwo przydatnych informacji na temat funkcjonowania salonu.

Jeśli podoba Ci się powyższy artykuł, pokaż to, klikając na Lubię to”. Możesz też udostępnić wpis na swoim Facebooku, poniżej jest przycisk do tego. Dzięki temu będę mógł dotrzeć z moim przekazem do większej ilości osób. Z góry dziękuje wszystkim klikającym.

Related Post