Reklama salonu – Gdzie się reklamować?

reklama

Super reklama

Nie będę pisał, że zdradzę Ci 24 skuteczne sposoby na reklamowanie się jako lokalny przedsiębiorca.

W zależności od Twojej sytuacji mógłbym podpowiedzieć Ci od ręki kilka sposobów. Ale nie widziałem Twojego salonu, więc nie będę w ciemno radził. Nie ma dla wszystkich złotych środków. Dużo zależy od lokalizacji, lokalnego społeczeństwa, znajomości okolicznych sprzedawców i tego do jakiego klienta kierujemy swoją ofertę. Jeśli są to business woman to będą to banki i korporacje (spróbuj ulokować reklamę na ich drodze z/do pracy do parkingu/przystanku). Jeśli będą to studenci to spróbuj w akademikach, stołówkach, klubach, pobliskich barach typu kebap czy chińczyk. Bo tam właśnie są Twoi klienci. Jeśli są to starsze panie, to najlepiej w kościele.

Żart…

…w przychodniach rejonowych. Przepraszam, znowu żart.

Ale wiesz o co chodzi.

Ważne jest rozpoznanie terenu

Jeśli jest w okolicy jakiś inny usługodawca jak Ty i zdążył już się wszędzie ogłosić to trzeba będzie pomyśleć, po pierwsze co robię lepiej, czym się wyróżnić. Co robię inaczej, czym mogę zaskarbić sobie uznanie wśród klientów. Często to od swoich klientek możesz się tego dowiedzieć. Możesz z nich też stworzyć taką armię polecających. Ludzie rzadko samoistnie reklamują i polecają. Sytuacja się zmienia, jeśli otrzymają za to coś. To może Cię mało, albo nic nie kosztować. Trochę wyobraźni. Na przykład dodatkowa lub rozszerzona usługa. Nie robisz masażu głowy? Naucz się. Po poleceniu Cię przez klienta lub miłym komentarzu np. na FB powiedz, że w ramach podziękowania dodajesz super odprężający masaż głowy zupełnie za free. Możesz go wprowadzić do cennika, żeby uwiarygodnić jego wartość.

Ale tutaj więcej znajdziesz o budowaniu idealnego salonu i poszukiwaniu idealnego klienta.

Daj się znaleźć.

Klienci nie będą błądzić i szukać sami (chyba że zdobędziesz już uznanie i rozgłoś to wtedy i owszem). Dopóki tak się nie stanie, daj się znaleźć. Żeby nie trzeba było szukać na ścianach małym druczkiem nazwy i adresu, a w razie jak już jest zamknięte to nr tel, strony www, FB itp.

Bądź widoczny

Spójrz. Te zdjęcie zrobiłem podczas pobytu w niemieckim Essen, podczas wypadu na weekend majowy.

reklama salonu

reklama salonu

Co widzisz? Przede wszystkim ciężko przejść obok tego obojętnie i nie spojrzeć. Przyciąga z daleka wzrok. Z obydwu stron dobrze oznaczony. Widać, co się dzieję wewnątrz. Jest cennik i opisy na witrynach. To jest pierwszy krok – bądź widoczny.

I nie tylko na tablicach. Jeżeli to Twój biznes, to poświeć czasem chwilę na zastanowienie się, co możesz ofiarować klientom tylko za cenę swojego czasu. Zrób jakąś akcję, zaproś na poczęstunek, myśl. Wszystko zależy od tego do kogo kierujesz ofertę. Jeśli są to starsze panie, to zaproś babcię, sąsiadkę i niech opowie o wekowaniu, o działce. Zrób spotkanie przy herbacie i cieście drożdżowym.

Tylko nie w niedzielę, w zarezerwowanych godzinach wiesz na co. Spraw, żeby te przelewy wędrowały do Ciebie, a nie do Torunia 😉

Z pewnością to był tylko zaczepny wpis o reklamie, ale sam temat reklamy i mnogości pomysłów na nią będzie mocniej opisany w przyszłości.

Marcin


 

Napisz proszę, co o tym myślisz w komentarzu poniżej, chętnie poznam Twoją opinię.

Możesz też udostępnić wpis na swoim Facebooku, poniżej jest przycisk do tego. Dzięki temu będę mógł dotrzeć z moim przekazem do większej ilości osób. Z góry dziękuje wszystkim klikającym.

Zapraszam także na profil na FB – MartinStonePL